't Snijderkoor.............meer dan alleen smartlappen

In het hartje van het mooie Westfriese land, ligt het karakteristieke Noord-Hollandse dorp Hoogwoud (Gemeente Opmeer), met zijn ca. 3000 inwoners.

Tussen het rijke verenigingsleven in deze gemeente vindt u ook 'het Snijderkoor', oorspronkelijk een smartlappenkoor. Deze aanduiding is eigenlijk niet meer helemaal correct, omdat het repertoire niet alleen uit `smartlappen` bestaat, maar uit een breed scala aan Nederlandstalige liedjes, van de jaren´50 tot aan hedendaagse Nederlandstalige liedjes.

Als leden van het koor hebben we als doel om gezamenlijk, op een gezellige en ontspannen manier, nederlandstalige liedjes te zingen en dat proberen we ook nog op een zo goed mogelijke manier te doen. Als koor onderscheiden we ons vaak door de meerstemmige manier waarop de liedjes worden gezongen. Ook hebben we het geluk nog een 'Mannenselectie' te hebben waardoor de verhouding tussen mannen- en vrouwenstemmen goed in balans is.

We treden een enkele keer op tijdens bruiloften, evenementen, korenfestivals enz., maar regelmatig in verzorgings- en/of verpleeghuizen. (zie agenda) Ook organiseren we jaarlijks een koffieconcert of een meezingmiddag/avond die door de inwoners van Opmeer en omgeving zeer worden gewaardeerd. Voor een impressie kijkt u op de pagina 'optredens en foto's'

- klik hier voor het: Algemeen Privacy Statement  Snijderkoor Hoogwoud (pdf)
- klik hier voor het: Handboek Goed Bestuur (pdf)

- Klik hier voor het: Huishoudelijk Reglement (pdf)